چه خبر؟

خواص باورنکردنی هندوانه و راز یک مدل زیبا

وقتی از یک مدل زیبای ۲۵ ساله به نام دایوا سوال شد : راز پوست درخشان شما چیست؟ آیا به خاطر لوازم آرایش با کیفیت است یا به خاطر تمرینات سخت ورزشی ؟

دایوا در حالی که لبخند می‌زد گفت: بگزارید رازی را با شما در میان بگذارم ، یکی از عواملی که باعث شده پوست من روشن و درخشان باشد خوردن مقدار بسیار زیادی هندوانه است.

این نکته باعث شد بیشتر در مورد خواص خوردن هندوانه به طور مرتب کنجکاو شویم :

خاصیت ۱ : داشتن پوستی درخشنده

هندوانه سرشار از خواص ویتامین C و A است و این بدین معنی است که خوردن ۲ تا ۳ تکه از هندوانه در روز می‌تواند برای پوست شما یک معجزه محسوب شود.به گزارش نیک صالحی دیگر خاصیت خوردن مرتب این میوه این است که زخم و آسیب‌های پوست را سریع‌تر درمان می‌کند چرا که دارای آمینو اسید است.

خاصیت ۲: جلوگیری از خطر بیماری‌های قلبی و سرطان

هندوانه حاوی ماده‌ای به نام لیکوپن است ، و آن آنتی اکسیدی است که به جلوگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان کمک می‌کند. البته باید در نظر داشت که این خاصیت یک شبه انجام نمی‌شود و باید مداومت داشته باشد.

 خاصیت ۳: حفاظت در برابر اشعه UV

به دلیل این که هندوانه حاوی آب لازم ، فیبر همراه با رادیکال‌های آزاد نظیر لیکوپن است ، پوست حدود ۴۰% کمتر اشعه‌های UV را جذب کرده و برای مدت طولانی‌تری شفاف و درخشان می ماند. بنابراین حتماً این میوه جادویی را هر روز بخورید.

 خاصیت ۴: کاهش کرم‌ها از سیستم گوارشی

آیا تا به حال شنیدید که دانه‌های هندوانه را می‌توانید خرد کرده تفت داده و مانند بادام زمینی مصرف کنید و یا حتی آن‌ها را در آب بجوشانید و مانند چای مصرف کنید؟ می‌توانید برای کاهش کرم از سیستم گوارشی خود از دانه‌های هندوانه کمک بگیرید.

 خاصیت ۵: کاهش خطر شکل گرفتن سنگ کلیه

خواص مفید در خوردن مرتب هندوانه برای کسانی که دچار بیماری سنگ کلیه بوده و یا کسانی که اغلب بیمار می‌شوند بسیار زیاد است. به دلیل آن که هندوانه حاوی مقدار زیادی آب است ، به سختی تمایل به ایجاد سنگ کلیه دارد.

گرداوری=پت مت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن