چه خبر؟

غذاهایی که به طور طبیعی کلسترول کمی دارند!

۱- سیب: سیب حاوی موادی است که خطر حمله قلبی را تا ۵۰ درصد کاهش می دهد. سیب بسیار مفید است اگر روزی دوبار از آن استفاده کنید.
۲- انواع توت ؛ توت ها شامل موادی هستند که اکسیژن کافی در رگ های خونی به جریان در می آورند و خطر حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش می دهند.
۳- پیاز و سیر : هر دو این مواد غذایی بدبو اما پرخاصیت هستند و کلسترول را تا ۲۵ درصد کاهش می دهند.
۴- حبوبات / باقالی:
انواع حبوبات سطح کلسترول را بخاطر داشتن فیبر کاهش می دهند همچنین آنها مقادیر زیادی پروتئین دارند که فشار خون را کاهش می دهند.
۵- جو و آجیل :
آجیل ، جو و غلات مقادیری روغن و اسیدهای چرب دارند که برای بدن بسیار مفیدند. به گزارش نیک صالحی ،این مواد نه تنها کلسترول خون را کاهش می دهند بلکه برای تمامی ارگان های بدن مخصوصا قلب و مغز مفید هستند.
۶- روغن زیتون و روغن کنجد:
این دو نوع روغن خاصیت های فراوانی دارند. مخصوصا روغن زیتون که بهتر است جای روغن سرخ کردنی را در آشپزخانه هایمان بگیرد ، روغن زیتون بخاطر داشتن آنتی اکسیدان های که دارد معروف است و تریگلیسیرید و کلسترول را تا ۷۷ درصد کاهش می دهد.
۷- سبزی:
سبزی ها انواع مختلفی دارند که بهتر است به عنوان سبزی خوردن و سالاد در همه وعده های غذایی ما مورد استفاده قرار بگیرد یا در غذاها بخارپز شده و پخته مصرف شود. همچنین می توانید آنها را به عنوان نوشیدنی نیز مورد استفاده قرار دهید مانند چای سبز و…

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن