موسیقی و سینما

بیوگرافی مستر بین

بیوگرافی مستر بین !!! jazzaab.ir

وان سباستین اتکینسون در ۶ ژانویه ۱۹۵۵ در شهر دورام انگلستان متولد شد.او یک کمدین بازیگر ونویسنده انگلیسی است که عمده شهرت خود را مدیون بازی در نقش اقای بین است. والدین او کشاورز بودند و در نزدیکی شهر نیو کاسل زندگی می‌کردند.
او پس از اتمام تحصیلاتش در رشته مهندسی برق در دانشگاه نیوکاسل در سال۱۹۷۷ برای اخذ مدرک فوق لیسانس وارد دانشگاه اکسفورد شد و همزمان زندگی هنریش را اغاز کرد. او در نمایش نامه‌هایی که در دانشکده هنرهای نمایشی اکسفورد اجرا می شد نقش افرینی می‌کرد. او پس از مدتی مجری برنامه تلویزیونی کمدی شد و در این برنامه بود که توانایی‌هایش را در استفاده بجا و درست از حرکات صورت و خلق شوخی‌های بصری نشان داد تا جایی که بینندگانش او را مردی با صورت پلاستیکی نامیدند.

 

در دهه ۸۰ او در سریال کمدی به نام (بلک ادر) بازی کرد که ۴ سری با استقبال بسیار خوبی از سوی بینندگان تلوزیون روبرو شد. از دیگر نقش های اتکینسون که او را از محبوبیتی بیش از پیش برخوردار ساخت نقش اقای بین بود.

و در سال ۱۹۹۰ با سونترا سستری ازدواج کرد. انها صاحب دو فرزند با نام های لیلی و بنیامین شدند. او اکنون یک میلیونر با سرمایه‌ای بالغ بر ۶۰ میلیون پوند است و اتومبیل‌های پرسرعت بزرگترین سرگرمی او هستند

افتخارات : کاندید BAFTA TV Award بری “Mr. Bean , کاندید Audience Award بری فیلم Johnny English

–  وی از سال ۱۹۷۹ فعالیت هنری خود را آغاز کرد.
–  وی از کودکی دچار لکنت زبان میباشد.وی قادر به تلفظ صحیح حرف B نمیباشد.
– وی صاحب چندین اتوموبیل ریسر و اسپورت میباشد.تفریح و سرگرمی وی مسابقات اتومبیل رانی سرعت میباشد.وی در این زمینه مهارت زیادی نیز داراست .
–  وی همچنین برای یک مجله ماشین مطلب مینویسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن