چه خبر؟

وضعیت بازار پوشاک، کیف و کفش، آجیل و شیرینی در روزهای پایانی سال

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت : در طرح ویژه نظارتی که برای ایام پایانی سال اجرا می شود باید اولویت ها را لحاظ کنیم.

جواد تقوی اقلام پر مصرف این ایام نظیر البسه ، پوشاک ، کیف و کفش ، آجیل و خشکبار ، لبنیات ، خواربار و شیرینی جات ، انواع پروتئینی ، قند و شکر ، روغن و برنج را از جمله اولویتهای بازرسی و نظارت برشمرد و افزود : در طرح ویژه به خصوص انبارها ، سردخانه ها و میادین میوه تره بار و نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا بازرس می شوند.

وی اضافه کرد : انبارها و سردخانه ها به دلیل گزارشات رسیده مبنی بر امتناع برخی از عرضه کنندگان از عرضه کالا به منظور تغییر قیمتها باید حتما موجودی خود را در سیستم بازرسی و نظارت ثبت کنند.

تقوی تصریح کرد : در ایام پایانی سال اقلامی مثل شوینده ها ، قند و شکر ، روغن و مواد غذایی نباید در انبارها بلوکه شود و ماندگاری بیش از حد داشته باشد و بلافاصله باید به مردم عرضه شود.

تقوی افزود: در بخش خدمات هم شرکتهای مسافربری اماکن مذهبی اقامتی ، سیاحتی و رستورانها و … در پوشش نظارتی قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر نظارت بر کیفیت ، قیمت وتامین سبد تقاضای میوه مردم در این ایام ، نظارت بر کیفیت اجناس ارائه شده درنمایشگاهای بهاره ، الزام برچسب قیمت و فاکتور و استفاده ازتوان اتحادیه ها اظهار کرد : اتحادیه های فروش فوق العاده حتما باید مجوز داشته باشند .

معاون بازرسی و نظارت سازمان حمایت در زمینه چگونگی برخورد با متخلفین تصریح کرد: برخورد با متخلف در مرحله نهایی است اما سو استفاده از فضای موجود مورد پیگرد قرار می گیرد و در پایان سال پرونده های این ایام باید خارج از نوبت بررسی و در صورت صدور رای به سرعت نیز اجرای احکام صورت بگیرد.

به اعتقاد وی برای تاثیر گذاری بیشتر ، واحد صنفی متخلفینی که در تخلفشان تکرارمشاهده می شود باید پلمپ شود.

تقوی با تاکید برهمکاری نیروی انتظامی در این زمینه اضافه کرد : این همکاری و هماهنگی با سایردستگاههای مرتبط به خصوص استانداریها ، فرمانداریها ، ائمه جمعه و جماعات ، سازمان تعزیرات حکومتی ، حمل و نقل و پایانه های کشور ، سازمان غذا و دارو، استاندارد در بحث نظارت و بازرسی بسیار لازم و تاثیر گذار است.

وی تصریح کرد : رییس جمهور نیز در جلسه اخیر با استانداران در برنامه های پایانی سال بر نظارت و کنترل بازارو استفاده از همه ظرفیتهای استان تاکید کرد.

استفاده از نیروهای ناظر افتخاری برای بازرسی محسوس و نامحسوس ، استفاده از ظرفیت تشکلها ، نیروهای مردمی ودستگاههای نظارتی استان ها و نیز انجمنهای استانی حمایت از حقوق مصرف کننده از دیگر مواردی بود که تمعاون سازمان حمایت مصرف کننده و تولید کننده در اجرای طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال بدانها اشاره کرد.

به گفته وی سامانه ۱۲۴ جدا از سامانه شکایتی ، حلقه وصل بامردم به شمار می رود و باید در حوزه صنعت ، معدن و تجارت بتواند پاسخگوی نیاز مخاطبین باشد.//

برچسب ها

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن