کامپیوتر و اینترنت

مبنای تعیین نرخ ارز چیست؟

اینترنت تا دسامبر ۲۰۱۱، حدود ۵۵۵ میلیون وب سایت داشت که این تعداد در پایان سال ۲۰۱۰، تنها ۲۵۵ میلیون بود.

digitaltrends نوشت: آیا سال گذشته یک وب سایت راه‌اندازی کرده‌اید؟ اگر پاسختان آری است شاید جالب باشد بدانید که شما تنها نیستید. بر اساس آمار سایت نظاره‌گر pingdom تا دسامبر ۲۰۱۱ در فضای اینترنت ۵۵۵ میلیون سایت آنلاین بودند و از این میان در حدود ۳۰۰ میلیون سایت سال پیش راه اندازی شده‌اند.
اما این تنها آمار سرسام آور گزارش pingdom نبود. اطلاعات عجیب تر دیگری هم وجود دارد:
در حال حاضر جمعیت جهان در حدود ۶٫۹۹ میلیارد نفر است و اینترنت نزدیک به ۲٫۱ میلیارد نفر کاربر دارد. از میان اینها ۹۲۲٫۲ میلیون نفر آسیایی هستند که فقط ۴۸۵ میلیون نفرشان چینی‌اند و آمریکا و کانادا در مجموع ۲۷۱٫۱ میلیون کاربر وب دارند و از این ۲٫۱ میلیارد کاربر، ۴۵ درصد زیر ۲۵ سال سن دارند.
آمریکای شمالی با مقدار ۷۳٫۳ درصد نرخ نفود، فعلا بیشترین میزان شهروند آنلاین را دارد ؛ این میزان برای اروپا تنها ۵۸٫۳ درصد است ، آسیا ۱۱ درصد نرخ نفوذ دارد و کمتر از ۱۱ درصد آفریقایی‌ها از اینترنت استفاده می کنند.
آنطور که اعلام شده است فیس بوک در حال حاضر ۸۰۰ میلیون کاربر دارد و این ۲۰۰ میلیون کاربر در سال جدید به این شبکه اجتماعی پیوسته اند. تویییتر هم ۲۵۵ میلیون اکانت دارد اما فقط ۱۰۰ میلیون آنها کاربر فعال هستند.
با در اختیار داشتن ۳۹ درصد سهم بازار اینترنت اکسپلورر هنوز محبوبترین مرورگر وب در جهان است. Chrome با ۲۸ درصد در مقام دوم قرار دارد و فایر فاکس با ۲۵ درصد خیلی نزدیک به Chrome در ردیف سوم نشسته است. اما سهم Safari تنها ۶ درصد است.
این تنها بخشی از آمار شگفت آوری بود که سایت pingdom بدست آورده است. حتما باید یه سری به این سایت بزنید و این آمار جالب را که چشم اندازی از جهان اینترنت به دست می دهد بخوانید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن