چه خبر؟

پیروزی بارسا برابر رئال در سانتیگو برنابئو

بارسا با پیروزی ۲-۱ مقابل رئال، یک گام بلند به سوی مرحله نیمه نهایی کوپا دل ری برداشت.

در این دیدار که در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو برگزار شد، ابتدا رئال با گل رونالدو پیش افتاد اما گل های پویول و آبیدال در نیمه دوم، یک پیروزی شیرین را برای کاتالان ها رقم زد.
در این دیدار مورینیو تیمش را با ترکیبی نسبتا غیر متظره راهی میدان کرد. حضور کاروالیو و آلتین توپ در خط دفاعی و قرار گرفتن په په در خط میانی، اتفاقی بود که کمتر کسی می توانست آن را پیش بینی کند.
در سمت مقابل، تنها تغییر مهم در ترکیب اصلی بارسا، قرار گرفتن پینتو در ترکیب اصلی به جای والدز بود.

بازی را بازیکنان بارسا کمی بهتر آغاز کردند. بازیکنان این تیم با همان سبک همیشگی، تلاش می کردند به دروازه حریف نزدیک شوند و در مقابل رئالی ها تلاش می کردند در ضد حملات خطرساز شوند.
بعد از سپری شدن دقایق ابتدایی، رفته رفته رئالی ها جریان بازی را در دست گرفتند و رونالدو که به نظر می رسید قصد دارد ناکامی اش در ال کلاسیکوهای قبلی را جبران کند، در متن حرکات تیمش قرار داشت.
سرانجام هم این ستاره پرتغالی بود که در دقیقه ۱۱ روی یک ضد حمله سریع گل اول بازی را به ثمر رساند. پاس در عمق عالی بنزما، پشت محوطه جریمه بارسا به  رونالدو رسید و او بعد از پشت سر گذاشتن پیکه، با یک ضربه سهمگین دروازه پینتو را باز کرد.
بعد از این گل بازیکنان بارسا جریان بازی را در دست گرفتند و اینیستا می توانست دو دقیقه بعد نتیجه را به تساوی بکشاند اما ضربه او را کاسیاس دفع کرد.
نفوذهای دنی آلوز از سمت راست موجب شد که فضای زیادی در این منطقه به وجود بیاید و در ضد حملات رونالدو از این منطقه بسیار خطرناک ظاهر شود.
در دقیقه ۱۶ چیزی نمانده بود که الکسیس سانچس بازی را به تساوی بکشاند اما ضربه سر او روی ارسال دقیق مسی در مقابل نگاه بهت زده کاسیاس به تیر عمودی دروازه رئال برخورد کرد و به زمین برگشت.
اولین کارت زرد بازی را په په در دقیقه ۱۸ دریافت کرد. مدافع پرتغالی که در این دیدار در پست هافبک دفاعی به میدان رفته بود، با یک تکل خشن روی پای بوسکتس، داور را مجبور به استفاده از کارت زرد کرد.
دو دقیقه بعد پیکه به دلیل خطا روی په په، کارت زرد گرفت تا دو تیم در تعداد اخطارها مساوی شوند.
اشتباه دنی آلوز در دقیقه ۲۵ می توانست به گل دوم منجر شود اما پاس کریس رونالدو توسط آبیدال قطع شد.
یک دقیقه بعد مسی می توانست کار را به تساوی بکشد اما باز هم کاسیاس با یک واکنش سریع، دروازه تیمش را نجات داد.
بارسا در دقیقه ۲۷ صاحب یک موقعیت بسیار خوب دیگر شد اما این بار مدافعان رئال توپ را دفع کردند.
بهترین موقعیت بارسا را اینیستا در دقیقه ۲۸ از دست داد. پاس عالی سانچس، اینیستا را با کاسیاس تک به تک کرد اما در حالی که این بار دروازه بان رئال هم نتوانست کاری انجام بدهد، ضربه هافبک ملی پوش بارسا به بیرون رفت.
در دقیقه ۳۳ یک پاس در عمق خوب، می توانست فابرگاس را با دروازه بان رئال تک به تک کند اما کاسیاس به موقع از دروازه خارج شد و توپ را دفع کرد.
موقعیت بعدی بارسا روی ارسال دنی آلوز به دست آمد. اما این بار هم ضربه نهایی راهی به چهارچوب دروازه رئال نداشت.
بعد از حملات پیاپی بارسا در فاصله دقایق ۲۵ تا ۳۵، بازی روند آرام تری پیدا کرد و بازیکنان رئال برای لحظات بیشتری توپ را در اختیار داشتند.
در دقیقه ۴۱ همکاری مسی و ژاوی می توانست یک موقعیت خوب برای ستاره آرژانتینی ایجاد کند اما حضور به موقع مدافعان رئال، موجب شد تا توپ به کرنر برود.
در آخرین ثانیه های بازی در نیمه اول، فابرگاس شانس خود را روی یک ضربه از راه دور امتحان کرد اما توپ با اختلاف نسبتا زیادی به بیرون رفت.
بازی در نهایت در نیمه اول با همان تک گل رونالدو به پایان رسید.
نیمه دوم را هم بازیکنان بارسا بهتر  و سریعتر آغاز کردند. اولین خطر این نیمه را هم فابرگاس ایجاد کرد اما ارسال او را بازیکنان رئال برگشت دادند.
اما سه دقیقه بعد سرانجام قفل دروازه رئال شکسته شد. یک ضربه کرنر از سمت راست دروازه رئال توسط ژاوی، از روی سر مدافعان این تیم عبور کرد تا کارلس پویول در حضور په په، با یک ضربه سر شیرجه ای، نتیجه را به تساوی بکشاند.
این گل هم جریان بازی را تغییر نداد و باز هم این بازیکنان بارسا بودند که نبض بازی را در اختیار داشتند.
در دقیقه ۵۳ چیزی نمانده بود اینیستا بالاخره در نقش گلزن ظاهر شود اما ضربه او بعد از برخورد به پای راموس، به تیر دروازه برخورد کرد. پاس عالی فابرگاس نقش اصلی را در شکل گرفتن این صحنه داشت.
سه دقیقه بعد رئالی ها توپِ به تیرک خورده را جبران کردند. ارسال عالی آلتین توپ در محوطه شش قدم بارسا به بنزما رسید اما ضربه سر این مهاجم فرانسوی با برخورد به تیر دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۶۰ یک بار دیگر همکاری سانچس و اینیستا، یک موقعیت خطرناک را روی دروازه رئال ایجاد کرد اما ضربه نهایی خیلی راحت در اختیار کاسیاس قرار گرفت.
برخلاف نیمه اول که کریس رونالدو نقش زیادی در حملات رئال داشت، در نیمه دوم بسیار کم فروغ بود.
مورینیو در دقیقه ۶۶ دو تعویض هم زمان انجام داد و اوزیل و کایه خون را به جای دیارا و ایگواین به میدان فرستاد تا خط حمله کم فروغ رئال در نیمه دوم، جان تازه ای بگیرد.
اما این بارسا بود که بار دیگر یک موقعیت بسیار خطرناک ایجاد کرد. ارسال ژاوی روی یک ضربه ایستگاهی و ضربه سر بوسکتس، با اختلاف بسیار کمی به بیرون رفت.
در دقیقه ۷۲ سانچس صاحب یک موقعیت خوب شد اما پرچم کمک داور، او را متوقف کرد.
در این نیمه بازیکنان دو تیم نمایش پر برخوردتری داشتند و بارها با توپ یا بدون توپ روی هم دیگر خطا کردند.
در فاصله ۱۲ دقیقه مانده به پایان بازی، بارسا به گل دوم رسید و باز هم یکی از مدافعان این تیم در نقش گلزن ظاهر شد. پاس عالی مسی پشت مدافعان حریف به آبیدال رسید و این مدافع فرانسوی با یک بغل پای دقیق دروازه کاسیاس را باز کرد.
واکنش مورینیو به این گل، فرستادن گرانرو به میدان به جای په په بود. مدافع پرتغالی که خوش شانس بود به خاطر لگد کردن دست مسی از بازی اخراج نشد، از بازی بیرون رفت تا رئالی ها ترکیب هجومی تری پیدا کنند.
در مقابل گواردیولا الکسیس سانچس را از میدان خارج کرد و آدریانو، مدافع چپ برزیلی را به میدان فرستاد تا بتوانند در ۱۰ دقیقه پایانی برتری شان را حفظ کنند.
در دقیقه ۸۵ گواردیولا یک تغییر دیگر در تیم ایجاد کرد؛ ژاوی از بازی خارج شد و تیاگو آلکانتارا جای او را در زمین گرفت. آخرین تعویض بارسا هم حضور کوئنکا به جای فابرگاس بود.
در دقایق پایانی باز هم این بازیکنان بارسا بودند که توپ و میدان را در اختیار داشتند و در مقابل بازیکنان رئال با خطاهای پیاپی تلاش می کردند جریان بازی را از دست حریف خارج کنند.
اما در نهایت بازی با همان نتیجه ۲-۱ به پایان رسید تا اولین ال کلاسیکوی سال ۲۰۱۲ به سود کاتالان ها به پایان برسد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن