چه خبر؟

پانه‌تا: ایران به مذاکره تمایل نشان داده است

به نقل از روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال، وزیر دفاع آمریکا روزدوشنبه در تونس و قبل از شروع سفر روز سه‌شنبه خود به سرزمین‌های اشغالی، به منظور گفت‌وگو درباره ایران، با ادعای تاثیر تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده علیه ایران، اعلام کرد که تهران همچنان به یافتن راه حل دیپلماتیکی که حاوی پیام هشدار به اسرائیل درباره اقدام نظامی یک جانبه علیه ایران باشد، مشتاق است و باید به اعمال فشار دیپلماتیک و اقتصادی علیه ایران قبل از هرگونه مداخله نظامی در این کشور زمان داد. این روزنامه آمریکایی نوشته است که به نظر می‌رسد که این نوع اظهارات پانه تا پیش از سفر وی به بیت‌المقدس، با هدف متقاعد کردن سران مردد اسرائیل برای دادن زمان بیشتر به مذاکرات هسته‌ای با ایران باشد. در حالی که ایران مکررا بر صلح آمیز بودن اهداف هسته‌ای خود تاکید کرده است،‌ پانه تا در جمع خبرنگاران در تونس مدعی شد که آمریکا، ایران مجهز به سلاح هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد و آمادگی این را دارد تا از تمام گزینه‌ها برای اطمینان عدم دستیابی ایران به چنین تسلیحاتی استفاده کند؛ این سخنان پانه تا مشابه سخنان باراک اوباما رییس‌جمهور آمریکا در قبال برنامه هسته‌ای ایران بوده است.
وزیر دفاع آمریکا با ادعای اینکه تحریم‌ها تاثیر جدی روی ایران داشته‌اند، گفت: جامعه بین‌المللی به زودی تحریم‌های ضد ایرانی را شدت خواهد بخشید؛ پانه تا در عین حال اعتراف کرد که نتیجه اعمال چنین تحریم‌هایی احتمالا در شرایط فعلی آشکار نخواهد شد.
وزیر دفاع آمریکا بر خلاف مقامات اسرائیلی که مدعی‌اند ایران از مذاکره برای خرید زمان و پیشبرد برنامه هسته‌ای‌اش استفاده می‌کند،‌ اعلام کرد: حقیقت این است که آنها (ایرانی‌ها) تمایل خود را برای مذاکره نشان داده اند و همچنان خود را به پیدا کردن راه حل دیپلماتیک مشتاق نشان می‌دهند.
پانه تا افزود: من فکر می‌کنم که آنچه ضرورت دارد که همه ما انجام دهیم این است که به اعمال فشار اقتصادی و دیپلماتیک خود بر ایران ادامه دهیم و گام‌های صحیحی را برای مذاکره با ایران برداریم

گرداوری=پت ومت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن