چه خبر؟

ارتباط سلامت عقل زنان و کفش پاشنه بلند

نتایج یک پژوهش جدید نشان داد که استفاده از کفش های پاشنه بلند با تغییرات شیمیایی که در بدن ایجاد می‌کند، سلامت عقلی زنان را به خطر می اندازد و چه بسا آ‌نان را به سمت ابتلا به شیزوفرنی و جنون سوق می‌دهد.
یارل فلینز مارک در این پژوهش که در کشور سوئد انجام شده است، گفت: کفش های پاشنه بلند باعث ابتلای زنان به جنون می شود زیرا این کفش ها به کف و مچ پا فشار می‌آورد و باعث لرزش و بی ثباتی زیاد پاها و در نتیجه راه رفتن نادرست می‌شود.

وی گفت: همچنین جلوی گیرنده های عصبی ماهیچه پاها برای آزاد کردن ترکیب دوپامین (یک ناقل شیمیایی) را که برای سلامت عقلی مهم است می‌گیرد و در نهایت، زنان را به جنون و افزایش میانگین بیماری شیزوفرنی دچار می‌کند.
این پژوهش همچنین هشدار داد پوشیدن کفش هایی با پاشنه بلندتر از ۵ سانتی متر در طول پنج روز طول استخوانهای ساق را تغییر می دهد.

در همین حال، یک کارشناس انگلیسی نیز هشدار داد که پوشیدن کفش های پاشنه بلند باروری زنان را تهدید می‌کند و بر اعضای داخلی بدن آنها و دوره قاعدگی تاثیر می گذارد و باعث تشدید دردهای این دوره و عدم توانایی زنان برای باروری می شود.
از عوارض دیگر کفش پاشنه بلند فشار بیشتر وارده به زانوها است و زمانی که فشار به روی مفصل زانو زیاد می‌شود،

غضروف بین استخوانهای مفصل فشار بیشتری را تحمل می‌کند و تغذیه آن از مایع مفصلی با اشکال مواجه می‌شود و به طور تدریجی آرتروز مفصل زانو بروز می‌کند.
علاوه بر تاثیر منفی کفش‌های پاشنه بلند بر ستون فقرات و استخوانهای بدن، استفاده از این کفش‌ها با توجه به تاثیر آن بر اعضای داخلی بدن، باعث ریزش مو می‌شود.
برخی آمارها حاکی است که بیش از ۳ میلیون زن در دنیا از آسیب‌ های شدید پا به علت پوشیدن کفش ‌های پاشنه بلند در رنج هستند.

منبع:فارس

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن