چه خبر؟

اولین واکنش محمود کریمی پس از حادثه تیراندازی

محمود کریمی شامگاه شنبه (۲۸ دی) در امامزاده «علی اکبر» چیذر بی‌آنکه اشاره مستقیمی به بحث تیراندازی خود کند از حامیان خود عذرخواهی کرد.

وی این عذرخواهی را به خاطر «لرزیدن» و «نگران» و «اذیت» شدن حامیانش انجام داده و از مداحانی که در دو هفته گذشته از او حمایت کرده‌اند٬ قدردانی کرده است.

کریمی همچنین اضافه کرده «من کسانی که حلالیت طلبیدند را نیز حلال کردم و برای آنهایی هم که دوست داشتند سر و صدایی راه بیندازند، از درگاه خدا طلب مغفرت می‌کنم.»

محمود کریمی گفت: ما از امثال بی بی سی و رادیو اسراییل، توقع رذالت و دروغ داریم. آنها از من محمود کریمی و روضه خوانها و هیاتی ها توقع دروغ ندارند، این یعنی چی؟ یعنی دشمن هم از ما توقع پاکی و عصمت دارد و این یعنی دستگاه سیدالشهدا ع و هیات های معصومین علیهم الصلاه و السلام، ما را به جایی میرسانند که دشمن هم توقع عصمت از ما دارد.

کریمی با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری علیه السلام عنوان کرد: حضرت در حدیثی می فرمایند: در مورد آنچه که به تو می بندند و تهمتی که به تو می زنند، ناراحت مباش. چون اگر راست گفته باشند موجب میشود عقوبت آن کار را در دنیا ببینی تا در روز قیامت عقاب تو خفیف تر شود و اگر دروغ و اشتباه بگویند، کانت حسنه لاتعملها، حسنه ای برای تو خواهد بود که اصلا انجامش نداده ای.

وی با اشاره به حدیثی از امیرالمومنین افزود: ایشان فرمودند انصاف اختلافات را از بین میبرد. اگر ما در مملکت خودمان همه منصفانه نقد کنیم و منصفانه حرف بزنیم، اختلافات از بین میرود. بی انصافی سیدالشهدا را به شهادت رساند. آنهایی که سیدالشهدا را کشتند بی انصاف بودند.

کریمی ادامه داد: البته من از این ماجرا ناراحت نیستم، چون در زمره کانت حسنه لاتعملها قرار می گیرد اما دو موضوع را باید عرض کنم برای دوستانی که اذیت شدند و شاید دلشان لرزید، از آنها عذرخواهی می کنم، چون موضوع من باعث شد که شما ناراحت شوید.

وی به حمایتهای صورت گرفته نیز اشاره کرده و افزود: از همه ی دوستانی هم که از دستگاه سیدالشهدا حمایت کردند علی الخصوص از حاج آقا منصور ارضی، حاج سعید حدادیان، حاج محمدرضا طاهری، حاج رضا هلالی و … تشکر میکنم. از قول اهل بیت تشکر میکنم؛ چون آنها پای دستگاه سیدالشهدا به میدان آمدند.

وی ادامه داد: آن افرادی هم که بی اطلاع یه اخباری را منتشر کردند و از من حلالیت خواستند، حلال کردم و از کسی به دل نمی گیرم. برای آنهایی هم که دنبال موضوعی گشتند تا جنجال درست کنند، از خداوند متعال طلب مغفرت میکنم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن