چه خبر؟

پوشیدن چکمه با چه لباسی نشانه بدحجابی است؟

فعالیت گشت های ارشاد ، جمع آوری ماهواره و برخورد با فروشندگانی که لباسهای نامتعارف در ویترین می گذارند همچنان ادامه دارد.

سردار احمد روزبهانی رییس پلیس امنیت اخلاقی اخبار جدیدی از برخورد با هنجارشکنی ها می دهد. او همچنین در بجنورد درباره برخورد با چکمه پوش های بدحجاب به فارس گفت: “هیچ‌گاه استفاده از چکمه ممنوع نبوده و خیلی از خانم‌ها هستند که حجابشان هم خوب بوده و چکمه را هم استفاده می کنند. ترکیب این چکمه با بعضی از لباس‌ها ممنوع است و پلیس پس از تذکر، با موضوع برخورد می‌کند.”
وی می افزاید: اینکه چکمه با یک لباس نامتعارف مثلاً با یک استریج و یا مانتوی تنگ ست شود و طبیعتاً برای اینکه این پوشش جور شود از شال نازک نیز استفاده کند، این نوع پوشش ممنوع است و پلیس با آن برخورد خواهد داشت.
روزبهانی در عین حال تاکید می کند: پوشیدن چکمه ممنوع نیست و هیچ کس هم استفاده از چکمه را ممنوع اعلام نکرده است.

او همچنین گفت: گشت‌های امنیت اخلاقی همچنان فعال است، در تمام نقاط کشور این گشت‌ها فعالیت خود را انجام داده و آموزش‌هایی نیز به این گشت‌ها ارائه می‌شود.

او در بخش دیگری با اشاره به اینکه اگر لباس عرضه شده در فروشگاه‌ها مغایر با شئونات باشد، هم پلیس و هم اصناف با آن برخورد می‌کند، افزود: تاکنون برای این منظور همایش‌هایی از سوی پلیس برگزار و فعالان این بخش دانسته که چه لباسی را تولید و چه البسه‌ای را تولید نکنند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا همچنین به نمایش گذاشتن لباس‌های زیر زنانه در ویترین‌های واحدهای صنفی را تخلف دانست و گفت:‌ پلیس با لباس‌های زیر زنانه که در مانکن‌ها و واحدهای تجاری گذاشته و تبلیغ شود، برخورد می‌کند.

روزبهانی با تاکید بر اینکه پلیس بر اساس وظایف ذاتی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تلاش دارد، ‌افزود: پوشش و عفاف همه این‌ها برای زن و مرد است و فرقی هم بین هم نمی‌کند، برخی از پوشش‌های آقایان نیز بسیار قابل تذکر بوده و تاکنون افرادی را به خاطر نوع پوشش بازداشت کرده‌ایم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن