چه خبر؟

سایه آرامش بر سر بازار سکه و ارز/ اقدامات باید همه‌جانبه و دائمی باشد

عزت‌الله یوسفیان ملا در خصوص تصمیمات اخیر دولت در بازار سکه و ارز گفت: تصمیمات اخیر قطعاً تاثیر خوبی داشته ولی تداوم  آن  به شرایط بازار بستگی دارد.

وی افزود: اگر نیاز مردم برآورده شود، قطعاً این وضعیت ادامه پیدا خواهد کرد
نماینده مجلس گفت: در حال حاضر اکثر دانشجویان خارج از کشور، مسافران کاری و بیماران هستند که نیاز به ارز دارند و قادر نیستند ارز دولتی بگیرند.

یوسفیان با گفتن اینکه تنها یک‌بار در سال ارز دولتی به این‌ افراد داده می‌شود، گفت: تا زمانی که تقاضا به این صورت (زیاد) وجود داشته باشد و نیاز بازار تامین نشود قادر به کنترل بازار نیستیم

این نماینده مجلس ادامه داد: اگر اقدامی برای اصلاح بازار صورت می‌گیرد، باید همه جانبه باشد و نقصی وجود نداشته باشد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ایران در یک مرحله ۱۴۰ تن طلاخریداری کرده که اگر یک تن از این میزان تبدیل به سکه شود و به بازار بیاید تاثیر فراوانی خواهد داشت، اما متاسفانه تعادل بین ذخایر موجود و بازار برقرار نشده است.

یوسفیان با بیان اینکه افرادی که سکه را با قیمت حدود ۹۰۰ هزار تومان خریده‌اند حاضر نیستند با قیمت پایین بفروشند و اگر این وضعیت تثبیت هم شود، کاهش قیمت‌ها زمان‌بر است.

وی خاطرنشان کرد: اقدام دولت به تصمیم‌گیری برای ساماندهی بازار گامی به جلو بود و امیدواریم دولت واقعیت‌ها را ببیند و تصمیم بگیرد و بازار رها نشود.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید

بستن
دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن