چه خبر؟

خرس امدادگر


در حالی‌که هواپیماهای بدون سرنشین، خلبانان خود را کنار گذاشته‌اند، یک روبات ارتش آمریکا می‌تواند کاری مشابه را برای امدادگران انجام دهد.

این روبات انسان‌نما قادر است قربانیان حوادث معدن، میدان جنگ، محیط‌های سمی و مناطق زلزله‌زده را مکان‌یابی کند. بنا به اعلام صنایع روباتیک وکنا، این روبات سپس می‌تواند آنها را بلند کرده و برای نجات قربانیان، آنها را در مسیرهای بسیار طولانی حمل کند. روبات انسان‌نما این کار را بدون به خطر انداختن جان دیگران انجام می دهد.

این اتفاق می‌تواند عملیات جستجو و نجات را آسان‌تر کند و از زمان صرف‌شده برای فعالیت‌های نیروهای ارتش، پلیس و اورژانس که با به‌خطر انداختن جان خود انجام می‌دهند، بکاهد. بسیاری از مدال‌های شجاعت بعد از مرگ این نیروهای فداکار به آنها اهدا می‌شود.

از این روبات امدادگر که خرس نام گرفته، تاکنون ۹ نمونه ساخته شده که که از قابلیت‌هایی مانند مقاومت در برابر انفجار و آتش، استحکام بالا، سرعت بیشتر، انرژی بیشتر برای طی مسافت‌های طولانی ،باتری‌های ضدآتش و چالاکی بیشتر بهره‌مند هستند. به گفته سازنده این روبات‌ها، نسخه‌های اولیه کنونی، بدن مقاومی دارد که با انرژی آب کنترل می‌شود و می‌تواند تا ۲۴۰ کیلوگرم بار را تحمل کند.

اما هنوز نمی‌توان آتش‌نشان‌ها را کنار گذاشت. وکنا هنوز در حال کار بر روی توانایی‌های این روبات است تا بتواند در محیط‌های پیچیده‌تر جسجو کند و قابلیت همکاری متقابل انسان و روبات را بالا ببرد. این طرح توسط مرکز تحقیقات تکنولوژی پیشرفته و مسافت‌سنج ارتش آمریکا حمایت می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن