چه خبر؟

مدیر کنترل کیفیت آب تهران مدعی شد: مردم تهران از کیفیت آب مصرفی خود مطمئن باشند

کمتر از دو درصد آب تهران نیترات بالای ۵۰ میلی گرم در لیتر را داراست.
به گزارش ایلنا، مدیر کنترل کیفیت آب تهران در مراسم بازدید خبرنگاران از تاسیسات تصفیه خانه آب و مراحل تصفیه آب ضمن اعلام مطلب فوق افزود: با اطمینان تمام می گویم میزان نیترات موجود در ۹۸درصد آب مصرفی تهران کمتر از ۵۰ میلی گرم در لیتر است و از این بابت هیچ مشکل و خطری آب تهران را تهدید نمی کند.
احمد مشیری گفت: استانداردهای بین المللی میزان مجاز نیترات آب را ۵۰ میلی گرم در سال ۱۹۹۸ اعلام کرده بودند اما از سال ۲۰۰۸ الحاقیه ای به آن اضافه کرده و اعلام کردند اگر آبی آغشته به آلودگی میکروبی نباشد امکان وجود نیترات تا صد میلی گرم در آن نیز وجود دارد چرا که آب تنها ۱۴ درصد نیترات و نیتریت بدن را می سازد و ۸۶ درصد باقیمانده از سایر مواد غذایی جذب بدن می شود.
او ادامه داد: این آب اگر آلودگی میکروبی نداشته باشد حتی برای نوزادان شیرخشکی نیز مجاز است و خطری از این بابت نوزادان را نیز تهدید نمی کند.
او اضافه کرد: در هیچ کجای تهران نیترات بالای صد در آب وجود ندارد طرح های درازمدتی برای حل این مساله نیز در دستور کار است.
مشیری که از اعلام آلودگی آب تهران به عنوان یک شوخی بد یاد می کرد درباره طرح های دراز مدت برای سلامت آب تهران گفت: اگر طرح لنزرسی تهران جواب بدهد ما آب را از عمق ۲۳۰ متری چاه ها برداشت می کنیم و ۱۷۰ متر ابتدایی آب را با سیمان و بتن ایزوله می کنیم. به این ترتیب مساله ای تحت عنوان نفوذ فاضلاب به آب های زیر زمینی و … دیگر موضوعیت نخواهد داشت.
او با صراحت آب تهران را بهتر از آب برخی شهرهای اروپایی نظیر وین اعلام کرد و ادامه داد: با به بهره برداری رسیدن سد ماملو چاه های جنوب تهران را خاموش می کنیم آب این منطقه نیز از آب های سطحی تامین می شود.
او گفت : در حال حاضر در هر ثانیه ۳۶ متر مکعب یعنی ۳۶ هزار لیتر آب تولید می شود که ارزانی رقم ۲۵هزار متر مکعب آن زیر ۵ میلی گرم در لیتر نیترات دارند چرا که از منابع سطحی هستند. روزانه ۴متر مکعب آب از چاه های شمال تهران برداشت می شود که حجم نیترات موجود در آن حدود ۳۰میلی گرم در لیتر است و ۷ متر مکعب آب از چاه های جنوب برداشت می شود که بین ۵۰ تا ۶۰ میلی گرم در لیتر نیترات دارند اما این آب مستقیما به لوله ها پمپاژ نمی شود و پس از اختلاط با آب سطحی به دست مردم می رسد.
او گفت: با به بهره برداری رسیدن رینگ تهران به طول ۱۳۰کیلومتر کیفیت آب تهران در تمام سطح شهر یکنواخت می شود.
او خاک تهران را دارای ویژگی منحصر به فردی برای تصفیه آب دانست و گفت: من این مساله را تنها در مورد تهران می گویم و اصلا به دیگر شهرها کاری ندارم و چنین ادعایی در مورد آنها نیزوجود ندارد. خاک تهران دارای ویژگی خاصی است که می تواند آب باران و برف را به آبی بسیار با کیفیت تبدیل کند.
او آب لوله کشی را بسیار مناسب تر از آب معدنی دانست و گفت: دستگاه های تصفیه آب نیز ضرورتی به حضور در خانه ها ندارند و مردم به کیفیت آب شیرهایشان مطمئن باشند.

منبع:خبر گزاری کار ایران

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن